Menú de la setmana

Avui us presentem el menú d’una setmana per menjar saludable i equilibrat. Si mireu atentament hem posat més sucres al matí perquè és un àpat important on es prenen energies per al dia. El migdia és un àpat consistent per tenir forces per continuar el dia i a la nit el menú és més lleuger i sense sucres perquè a la nit massa sucre pot impedir de dormir, a més del fet que no necessitem molta energia.

Menú setmanal

Dilluns

Per l’esmorzar, mengeu confitura amb pa d’espècies i dues mandarines (o taronges). 

Per continuar, al migdia comenceu per preparar-vos una amanida, després mengeu trossos de formatge que seran el vostre plat principal acompanyat de pa d’espècies.

Per l’espertinar, mengeu un grapat de fruita seca acompanyada d’una fruita (opcional).

I per sopar, mengeu una porció de pollastre amb patates, tot cuit al vapor.

Dimarts

Al matí feu un esmorzar que conté pa d’espècies amb un got de llet i una pera. Per dinar mengeu unes costelles de porc i per a les postres formatges. A la tarda feu un espertinar on i hagi un grapat de fruita seca i al vespre prepareu un sopar que contingui una amanida de sèmola i per postres dos kiwis.

Dimecres

Per l’esmorzar mengeu pa integral i 2 albercocs. Després, per dinar feu una amanida d’endívies i per postres un petit iogurt. A la tarda fareu un espertinar amb una poma i un plàtan i al vespre fareu un sopar amb un poc de salmó i mongetes.

Dijous

Al matí prepareu un esmorzar amb pa integral i un petit got de llet. Per dinar feu tomàquets farcits amb arròs i per postres una mandarina. A la tarda feu un espertinar amb dues peres i grapat de fruita seca i per sopar una amanida amb un poc de formatge.

Divendres

Per l’esmorzar menjarem pa d’espècies amb un petit kiwi, per el dinar tindrem truita i per el postre formatge amb un platan, per la tarda tenim l’espertinar amb dos platans i fruits secs i per el sopar tenim amenida amb pastes i per el vespre un poc de formatge.

Dissabte

Al matí fareu un esmorzar amb pa integral i dues pomes. Després, per dinar us fareu un bistec amb arròs i per postres un préssec. Per l’espertinar tenim un iogurt i un grapat de fruits secs i per sopar tenim amanida d’endívies i una poma al vespre.

Diumenge

Per esmorzar tenim pa integral amb un got de llet. Per dinar tenim amanida de sèmola i per postres un tall de meló. Per l’espertinar mengeu dues nectarines, i per acabar el dia tenim un sopar amb una escalopa de pollastre i per postres un tall de meló.

Amanides

Amanida de cigrons: Per aquesta amanida barregem tomàquet, enciam, cigrons, un poc de sal i un raig d’oli d’oliva verge.

Amanida d’endívies i quinoa: Per aquesta amanida barregem pastanaga amb cogombre, quinoa, endívies bullides,  sal i un raig d’oli d’oliva verge.

Amanida de sèmola i ou dur: Per aquesta amanida barregem pastanaga amb tomàquets, sèmola, també ous durs, un poc d’oli d’oliva verge i sal.

Carn i peix

Per cuinar-los hi poden posar espècies de tota mena, uns mica de sal i un raig d’oli d’oliva verge.

Fruites

Totes les fruites es poden substituir per les de temporada.